עפולה: בוטלה החלפת שם רחוב לשמו של מרן הרב עובדיה

חיים הלר No Comments on עפולה: בוטלה החלפת שם רחוב לשמו של מרן הרב עובדיה
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעקבות התנגדות מאסיבית של בני משפחת האלוף, לא ייקרא שם הרחוב בעפולה על שמו של הגר"ע יוסף זצ"ל.

לפני כשנה וחצי הונחה בקשה על שולחנה של וועדת השמות בעיריית עפולה לשנות את שם רחוב האלוף אסף שמחוני לשמו של הגר"ע יוסף, כאשר הטענה העיקרית הייתה שהרחוב מאופיין כיום במגורים של משפחות חרדיות רבות.

וועדת השמות אישרה את הבקשה, אולם זמן קצר לפני השינוי הרשמי זרמו לעיריית עפולה התנגדויות רבות ובהן של בני משפחת האלוף שמחוני שמחו על ההחלטה.

"מדובר במחטף שנעשה בצורה בלתי-תקינה וזה פגע בנו מאוד. זו חוצפה שאין כדוגמתה. נעשה מעשה שלא ייעשה. רוצים לקחת מהרחוב את שמו של האדם שבזכותו דיירי הרחוב גרים בו" אמר בנו של האלוף לידיעות.

הוא הוסיף כי אין בסמכותה של העירייה להחליף את שם הרחוב וכי נדרשת בקשה רשמית ממשרד הפנים. לאחר שהדברים נבדקו הוברר כי אכן נדרשת החלטת ועדת שרים ולכן בוטלה ההחלטה.

רב השכונה הרב שלמה ויצמן אמר "פנו אליי התושבים המתגוררים בו מתוך כוונה להנציח את שמו של הרב עובדיה אחר כבוד. לא שרצינו חלילה למחוק את זכרו של האלוף שמחוני. בסך הכול רצינו להתאים את שם הרחוב לאופייה של האוכלוסיה. כעת, משזה בוטל, נבקש הנצחה ברחוב אחר", אמר.

מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "מבדיקה ראשונה שערכנו נראה לכאורה שלא התקיימו כל התנאים המוקדמים לאישור השינוי. ראש העירייה יצחק מירון הודיע כי בכוונתו להזמין ללשכתו את בני משפחתו ובניו של האלוף שמחוני, יואב ויפתח, כדי להבהיר להם את כוונתו לפעול לתיקון ההחלטה שנתקבלה בתום לב, תוך שמירה על כבודו של האלוף שמחוני, ממקימי צבא ההגנה לישראל".

שמחוני, היה אלוף בצה"ל. מפקד פיקוד הדרום ומפקד בפועל של מבצע קדש. הוא נהרג בהתרסקות מטוס בלילה שלאחר סיום הפעילות במבצע קדש.

האלוף אסף שמחוני

האלוף אסף שמחוני

 



0 תגובות